• Home
  • Over Amphi
    • Missie en visie
    • Organisatie
    • Medewerkers
    • Scholing GGD
    • Onderwijs
    • Samenwerking
    • Vacatures
  • Infectieziektebestrijding
    • Antibiotica resistentie
    • COVID-19
    • Infectieziekten en vaccinatie
    • Zoönosen
    • Hepatitis B en C
    • Hygiëne
    • Kwaliteit van crisisbeheersing
    • Seksuele gezondheid
    • Surveillance
  • Integraal Gezondheidsbeleid
    • CIAO
    • Gezond Leven in Wijchen Noord
    • Gezondheid in ruimtelijke plannen
    • Verbinding zorg, sport en bewegen
    • PRECURO
    • Wijkanalyses
    • Aliko-studie
    • Klein maar fijn
    • Impact van Covid-19 op laaggeletterden en mensen met een LVB
  • Publicaties & Presentaties
    • Publicaties & Presentaties
      Integraal
      Gezondheidsbeleid
      • Wetenschappelijke
        publicaties
      • Populair niet
        wetenschappelijk
      • Presentaties en posters

    • Publicaties & Presentaties
      Infectieziektebestrijding
      • Wetenschappelijke
        publicaties
      • Populair niet
        wetenschappelijk
      • (Tele)ARENA’S
      • Presentaties & Posters
  • Contact
Academische Werkplaats AMPHIAcademische Werkplaats AMPHI
  • Home
  • Over Amphi
    • Missie en visie
    • Organisatie
    • Medewerkers
    • Scholing GGD
    • Onderwijs
    • Samenwerking
    • Vacatures
  • Infectieziektebestrijding
    • Antibiotica resistentie
    • COVID-19
    • Infectieziekten en vaccinatie
    • Zoönosen
    • Hepatitis B en C
    • Hygiëne
    • Kwaliteit van crisisbeheersing
    • Seksuele gezondheid
    • Surveillance
  • Integraal Gezondheidsbeleid
    • CIAO
    • Gezond Leven in Wijchen Noord
    • Gezondheid in ruimtelijke plannen
    • Verbinding zorg, sport en bewegen
    • PRECURO
    • Wijkanalyses
    • Aliko-studie
    • Klein maar fijn
    • Impact van Covid-19 op laaggeletterden en mensen met een LVB
  • Publicaties & Presentaties
    • Publicaties & Presentaties
      Integraal
      Gezondheidsbeleid
      • Wetenschappelijke
        publicaties
      • Populair niet
        wetenschappelijk
      • Presentaties en posters

    • Publicaties & Presentaties
      Infectieziektebestrijding
      • Wetenschappelijke
        publicaties
      • Populair niet
        wetenschappelijk
      • (Tele)ARENA’S
      • Presentaties & Posters
  • Contact

Doet de Gezonde Schoolaanpak ertoe?

Home NieuwsDoet de Gezonde Schoolaanpak ertoe?

Doet de Gezonde Schoolaanpak ertoe?

27 juni 2018

Negen GGD’en dienden  samen  met een aantal partners, waaronder AMPHI IGB, een projectidee in bij ZonMw. In dit projectidee staat de  vraag centraal staat of de Gezonde School aanpak (GSA) er eigenlijk wel toe doet en zo ja, onder welke condities.

Gezonde School Aanpak (GSA)
Om een gezonde leefstijl bij leerlingen te stimuleren wordt landelijk het programma de Gezonde School uitgevoerd. Er is echter beperkt inzicht in de (condities voor) effectiviteit van Gezonde School Aanpak (GSA).

Het onderzoeksvoorstel
Het onderzoeksvoorstel omvat 2 werkpakketten. In werkpakket 1 worden leervorderingen van leerlingen (schoolprestaties/-uitval, persoonsvorming en gezonde leefstijl) afgezet tegen algemene en specifieke GSA-kenmerken. In werkpakket 2 wordt de bestaande infrastructuur per GGD-regio in kaart gebracht afgezet tegen de feitelijke uitvoering op schoolniveau en bloostelling van leerlingen. De beide werkpakketten zijn complementair. Het onderzoek omvat het complexe proces van interacties tussen 3 niveaus (leerling, school, GGD) en biedt empirische ondersteuning van veronderstelde relaties op en tussen niveaus. Dit levert aangrijpingspunten voor verbetering van GSA-beleid in Nederland.

Onderzoekvoorstel is positief beoordeeld. ZonMw heeft het projectidee positief beoordeeld. Het mag  de komende periode worden uitgewerkt naar een projectaanvraag. Het onderzoek zal worden uitgevoerd door een consortium van 4 AWPG’en, TNO en 9 GGD-regio’s.

Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met gfransen@ggdgelderlandzuid.nl .

Deel

AMPHI is een samenwerkingsverband van:

amphi-footer

© 2022 · Academische Werkplaats AMPHI