Het nieuwe academisch jaar is pas net begonnen, maar iedereen is meer dan volop bezig. Een belangrijke taak die vele collega‘s, die ook betrokken zijn bij AMPHI, nu uitvoeren betreft het studentenonderwijs.
We zijn betrokken bij diverse minoren. Dit zijn 10 weken durende samenhangende onderwijsprogramma´s binnen het Radboudumc curriculum bij zowel geneeskunde als biomedische wetenschappen. Dat betreft bv. global health èn ook de epidemiologie en preventie van infectieziekten. Daarnaast wordt er keuzeonderwijs gegeven over wijkgerichte en leefstijl gerelateerde programma´s. Wat je merkt is dat studenten graag een actieve rol willen: zaken op of uitzoeken, een PowerPoint maken en presenteren. Het is altijd intensief maar ook leuk om de interactie met de studenten te hebben. Op een ander niveau in het postacademische onderwijs scoort onze TeleArena Infectieziekten al jaren goed. we hebben nu zelfs accreditatie gekregen. Dat is puur erkenning voor dit mooie, innovatieve uithangbord. De onderwijsbijdrage die de medewerkers (naast hun AMPHI-onderzoekswerkzaamheden) leveren is aanzienlijk en vooral buitengewoon stimulerend.